
κείμενο | παντελής φλατσούσης */* φωτογραφίες | ελένη στρούλια + νικήτας ντουκιεντζάκης */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου
ένα "γιατί" να γεννοβολά κι άλλα....
Δεν σταματάει να με απασχολεί τον τελευταίο καιρό το γιατί να κάνεις ένα έργο του 1776 σήμερα; Και είναι ένα ερώτημα που δεν θέλω να σταματήσει να με απασχολεί, θέλω να μένει εκεί και να ανανεώνω συνεχώς τις απαντήσεις ή καλύτερα να απαντάω σε αυτό το βασικό ερώτημα με άλλα νέα που μου γεννάει. Γιατί δεν είναι το θέμα να γίνουμε επίκαιροι. Η επικαιρότητα δεν είναι η λειτουργία του θεάτρου. Το να απαντήσει, όμως σε καίρια κοινωνικά ερωτήματα είναι. Και πάλι με ένα έργο από το 1776 πρέπει να σκέφτεσαι και να εντάσσεις συνέχεια και τον ενδιάμεσο χρόνο: την διαδρομή των εννοιών και των θεμάτων του έργου μέσα στην ιστορία. Την διαδρομή ενός ξεχασμένου σχεδόν συγγραφέα, που σώζεται από την λήθη κυρίως από τον Büchner και από την όπερα του Zimmermann, αλλά και την διασκευή του Μπρεχτ στον Δάσκαλο. Ενός συγγραφέα που στην πραγματικότητα μοιάζει να γράφει στον 20ο αιώνα. Θα τον τοποθετούσα στον Μεσοπόλεμο. Κοντά στον εξπρεσιονισμό, με γραφή ατελή και με πρόσωπα που είναι ατελή με την έννοια, ότι τα πιέζουν οι καταστάσεις και είναι συνεχώς υπό διαμόρφωση, δεν πρόκειται για ολοκληρωμένους χαρακτήρες.
Εμείς βέβαια, ζώντας σε μιαν άλλη εποχή, βλέπουμε και κάποια θέματα διαφορετικά.
Related posts:
έχεις τρεις επιλογές
...και ποιος σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;
η ομορφιά του Γιώργου
μόρτικα κι αρχοντικά...
κι όπου δεν είχε περιπέτεια, εκείνος έφευγε...
έχεις τρεις επιλογές