κείμενο Ι δημήτρης καραντζάς */* φωτογραφίες | αρχείο δημήτρη */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου
Σε ένα "Λεωφορείο, ο Πόθος"...
* Πώς επικοινωνείς την ασφυξία του σπιτιού των Κοβάλσκι, σε τόσο μεγάλη κλίμακα; Αυτή ήταν η πρώτη μου αναρώτηση ,όταν μπήκαμε με τους ηθοποιούς, πρώτη φορά, στο Αριστοτέλειο.
Πώς από ” Προσκήνιο “, το αμφιθέατρο- σαν σπίτι, θα ανέβουμε στην ιταλική σκηνή και θα καταφέρουμε να μεταδώσουμε αυτή την ίδια ένταση;
Την πνιγηρότητα της συνάντησης Κοβάλσκι- Ντιμπουά στον δισδιάστατο χώρο της πραγματικότητας;
Την απάντηση, την έδωσε το πηχτό σκοτάδι της αίθουσας και φυσικά -και κυριότερα- οι ηθοποιοί της παράστασης, τους οποίους θαυμάζω στο έπακρο και πια έχουν ” καταπιεί” αυτό το αδιανόητο φορτίο του Τενεσί Ουίλιαμς και κάθε μέρα, σαν ηλεκτρισμένα καλώδια, το ξαναεπισκέπτονται (όπως διαπίστωσα, πάλι) σε οποιαδήποτε κλίμακα , σε οποιαδήποτε συνθήκη.
Είναι τόσο ισχυρό το στίγμα τους, που δεν αφήνονται να τους “καταπιεί” ο χώρος. Αντίθετα, η “βουτιά” τους είναι τόσο μεγάλη, που τα αρχικά τρεξίματα των καρεκλών την πρώτη μέρα , πολύ σύντομα, έδωσαν την θέση τους στην απόλυτη σιωπή.



