at a glance
Top

Οι σημειώσεις της Παρασκευής Δουρουκλάκη

κείμενο | παρασκευή δουρουκλάκη */* φωτογραφίες | αναστασία γιαννάκη + μάριος θεολόγης + μάριος κορναράκης  */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου

στα μαγεμένα της νερά...

Γειααα σας… είμαι η Παρασκευή, μένω με την Έμιλυ, τη ροζ-γκρι γατούλα μου, σε ένα διαμέρισμα στην Κυπριάδου, μια περιοχή ανάμεσα στο Γαλάτσι και τα Άνω Πατήσια, κοντά στο μπαρ του Κόμη, που ίσως οι περισσότεροι γνωρίζουμε.

Συνήθως, ξυπνάω αρκετά νωρίς, είμαι το άτομο που σηκώνεται όρθιο με το πρώτο ξυπνητήρι και δεν υπάρχει η γνωστή για 5 ή 10 λεπτά συνεχόμενη παράταση. Ο καφές μου είναι διπλός, ελληνικός και σκέτος. Τις περισσότερες φορές ξυπνώ κουρασμένη από τα όνειρα μου. Βλέπω πολύ πυκνά όνειρα με γεγονότα και δράση, που με εξαντλεί. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες μου για το αντίθετο, τις μισές φορές τα όνειρα μου είναι εφιάλτες.

Δεν ξέρω, αν είμαι το κορίτσι που άφησε τη Νομική και μπήκε στους «νόμους» του θεάτρου, όπως μου είπε η παρέα του rejected. Περισσότερο νιώθω να άφησα το θέατρο 23 χρόνια να περιμένει! (γέλια).

Η Νομική προέκυψε αβίαστα, επειδή δεν είχα πάρει τον εαυτό μου στα σοβαρά. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι γεμάτο νόμους. Ο μπαμπάς μου είναι δικαστής και η μητέρα μου υποθηκοφύλακας. Η αδερφή μου και ο αδερφός μου, όταν εγώ έδινα πανελλήνιες ήταν ήδη φοιτητές της Νομικής. Δεν με πίεσε κανείς να σπουδάσω στη Νομική. Ήμουν πάντα καλή μαθήτρια, τα μόρια βγήκαν εύκολα και ήταν όλα προβλέψιμα.

Τα τέσσερα χρόνια που σπούδαζα στο Καποδιστριακό, ήμουν τελείως χαμένη. Δεν παρακολουθούσα τα μαθήματα στο αμφιθέατρο, όπως οι φίλες μου, διάβαζα γρήγορα από επιτομές στην εξεταστική, πέντε μέρες πριν το κάθε μάθημα. Περνούσα τα μαθήματα, επειδή έλυνα τα ζητούμενα με τη σκέψη μου και με λίγες γνώσεις που προλάβαινα να χωνέψω στα γρήγορα.

Συχνά στα μαθήματα που ήθελαν «απ’ έξω» καβαλούσα τον μπροστινό μου και αντέγραφα. Συγγνώμη γι’ αυτό(!) .

Μόνο στο ποινικό δίκαιο έβρισκα ενδιαφέρον, Α! εκεί είχα και τα Εννιάρια μου! Θυμάμαι στο τέταρτο έτος, να δίνουμε “Σύνθεση Ποινικού” στις 8:00 το πρωί και εγώ να έχω έρθει ξενυχτισμένη και να μυρίζω κρασί στο ένα μέτρο. Τελικά, από τις φίλες μου μόνο εγώ πέρασα τη “Σύνθεση Ποινικού” με την πρώτη εκείνη τη μέρα. Θα πρέπει να ήμουν πολύ εκνευριστική, γέλια!

Είχα αρχίσει να εργάζομαι πριν το πτυχίο μου σε ένα δικηγορικό γραφείο ως ασκούμενη δικηγόρος, και εκεί συνέχισα και μετά. Ωραία περνούσα, αλλά εκεί στα 22 μου και κάτι ήρθε η κρίση ηλικίας ποιά είμαι, πού πάω και “τι ζητάω, μια ευκαιρία στον παράδεισο να πάω” και τα λοιπά.

Για μένα το θέατρο, αυτή τη στιγμή, είναι τα πάντα μου. Αποφοίτησα στις 24 Σεπτεμβρίου 2021 από τη Δραματική Σχολή, έχω ακριβώς ένα χρόνο μέσα στο επάγγελμα και βρίσκομαι σε έναν συνεχόμενο οίστρο. Φαντάζομαι ότι με τον καιρό θα γειωθώ. (Το ελπίζουμε όλοι δηλαδή χαχα).

Αισθάνομαι πως η αγάπη βρίσκεται μόνο πάνω στη σκηνή, να δίνω τον εαυτό μου σε αγνώστους ανθρώπους, όλοι έχουμε μία ακατανίκητη πείνα. (Florence and the Machine, δεν είναι δικό μου (γέλια), αλλά ταυτίζομαι προς το παρόν).

Στη Δραματική Σχολή δεν μπορώ να πω ότι πέρασα καλά. Δυσκολεύτηκα πολύ με τον εαυτό μου και τους άλλους. Δεν είχα καμία έστω ερασιτεχνική εμπειρία στο θέατρο, κανένα γνωστό στο χώρο να με συμβουλέψει από κοντά, δεν είχα καν δει πολλές παραστάσεις στη ζωή μου και κυρίως δεν πίστευα καθόλου- μα καθόλου- στον εαυτό μου. Μπορεί τη Νομική να τη «γλέντησα», αλλά στο θέατρο σπούδασα πραγματικά.

Είμαι ευγνώμων για τις μέχρι τώρα συνεργασίες μου. Μόλις τελείωσε η καλοκαιρινή περιοδεία και αποχαιρέτησα τη “Λεονί” μου, “Η Λεονί εν Αναμονή ή το όμορφο κακό”, το τελευταίο έργο του Ζωρζ Φεντώ που το σκηνοθέτησε ο Τάσος Πυργιέρης και επέστρεψα στην “Νύχτα της Κουκουβάγιας” για το δεύτερο γύρο. Ο Δημήτρης και όλη η ομάδα μου δημιουργούν την αίσθηση της πρώτης αγάπης. Η πρώτη μου οικογένεια, η πρώτη μου παράσταση.

Πέρυσι πέρασα πολύ έντονες στιγμές, ήταν η παρθενική μου δουλειά μετά τη σχολή. Τα ζητήματα που θίγει ο Διαλεγμένος στο έργο με απασχολούν προσωπικά. Η “Πελαγία”- ο ρόλος μου στη “Κουκουβάγια”- συναντιέται με πολλά βιώματα της Παρασκευής και νομίζω πως δεν θα μπορούσα να έχω καλύτερο ξεκίνημα.

Στα ακουστικά μου- αυτή την περίοδο- έχω τα δικά μου τραγούδια. Εδώ και ένα χρόνο, προσπαθώ να οργανώσω τις αισθήσεις μου και τις φαντασιώσεις μου και γράψω μουσική. Αρχικά, μελωδίες στο πιάνο και μετά σε αυτές στίχους από το μέσα μου. Πιάνο έπαιζα πολλά χρόνια σε μικρότερη ηλικία, αλλά πλέον με διδάσκει ξανά ο Χρήστος Θεοδώρου και του οφείλω πολλά για αυτό!

Το πρώτο δικό μου κομμάτι σε στίχους και μουσική πρόκειται να κυκλοφορήσει το επόμενο διάστημα. Έχει τίτλο: Μαγεμένα Νερά. Επίσης, συνεργάζομαι με τον Στάθη Καρυπίδη ή αλλιώς Bengoa. Στην φανταστική ηλεκτρονική μουσική που δημιουργεί, έχω τη χαρά να δίνω τους στίχους και τη φωνή μου. Μέσα στον Οκτώβρη θα βγει μία διασκευή που κάναμε παρέα. «Η Σωτηρία της Ψυχής» του Σταμάτη Κραουνάκη και της Λίνας Νικολακοπούλου.

Τελευταία, ανακάλυψα τον κόσμο της Björk, Μπιορκ Γκουδμουντσντότιρ, της Ισλανδής μουσικού και τραγουδίστριας. Αγαπημένο μου τραγούδι της, το “Crystalline” με κάνει να χορεύω σαν τρελή. Στο Κινηματογράφο, βραβείο στην καρδιά μου, παίρνει ο Jan-Luc Godard. Γεννηθήκαμε και ίδια μέρα 3 Δεκέμβρη,…Α! ναι, ένα ένοχο πάθος με το κάρμα, την αστρολογία και άλλες τέτοιες συγκυρίες με διακατέχει (γέλια)…

Έφυγε πρόσφατα κιόλας από τη ζωή, ευτυχώς πλήρης ημερών. «Με κομμένη την Ανάσα», «Η Περιφρόνηση», «Αρσενικό- Θηλυκό», ταινίες που μπορούν να παίζουν συνέχεια στο σπίτι μου, όσο κάνω άλλες δουλειές. Πριν κλείσω το πορτατίφ, δίπλα στο κρεβάτι, αυτούς τους μήνες διαβάζω τον “Μισάνθρωπο” του Μολιέρου στα γαλλικά, το πρωτότυπο.

Νομίζω, πως αυτή η συνήθεια θα αργήσει να με εγκαταλείψει, αφού με το νέο έτος θα ζω μέσα σε αυτό το έργο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν. Στην ακρόαση επέλεξα να γνωριστώ μαζί του, ερμηνεύοντας ένα σημαντικό σημείο της πορείας της “Σελιμέν” στο έργο από το πρωτότυπο γαλλικό κείμενο. Δεν θα ξεχάσω την αλληλεπίδραση μαζί του, μέσω αυτού του κειμένου και της γλώσσας. Το πρόσωπό του όταν του απευθυνόμουν μέσα από το ρόλο, την κουβέντα μας μετά και το χιούμορ του. Είμαι ενθουσιασμένη που θα τον γνωρίσω μέσα στο θέατρο και θα δουλέψω με αυτή την ομάδα.

Υ.Γ. Μου αποδείχτηκε πως η παραδοσιακή και παράλληλα αξιοκρατική διαδικασία της ακρόασης δεν έχει ακόμα πεθάνει! Πολύ παρήγορο για τους ηθοποιούς που ξεκινάμε τώρα!!

*Η Παρασκευή Δουρουκλάκη συμμετέχει στη “Νύχτα της Κουκουβάγιας” του Γιώργου Διαλεγμένου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη. Κάθε Δευτερότριτο στο Bios, στο κέντρο της Αθήνας. Aπό Δευτέρα 3 Οκτωβρίου έως και Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022

.