at a glance
Top

Οι σημειώσεις του Δημήτρη Σαμόλη

κείμενο Ι δημήτρης σαμόλης */* φωτογραφίες | αρχείο δημήτρη */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου

η μόνη αληθινή επαφή: εμείς

Ξεκίνησα να γράφω τις “Στρακαστρούκες” το Γενάρη του 2023. Με φόβο ότι δε θα αφορά κανέναν. Έλεγα “πού πας ρε Καραμήτρο που θες να γίνεις και θεατρικός συγγραφέας”. Το Νοέμβρη ανεβαίνει το έργο στην Αθήνα, έχοντας κατά νου πως έχω γράψει κάτι ανάλαφρο. Τελειώνοντας την πρώτη παράσταση, κάποιοι θεατές είναι δακρυσμένοι. Το πρώτο μπαμ είχε συντελεστεί.

Ακολούθησαν πολλές παραστάσεις. Μερικούς μήνες μετά, ανεβαίνει επιτέλους Θεσσαλονίκη. Δεν ξέρω πόσο κλισέ ακούγεται η φράση «την αγαπώ τη Θεσσαλονίκη», αλλά την αγαπώ. Πολλοί μου στέλναν στο ινστα πότε θα ανέβει. Τώρα που έρχομαι, αγχώνομαι μήπως δε συνδεθούν όσο περιμένουν κι απογοητευτούν. Θέλω όσο τίποτα να συνδεθούν με τον ήρωα που αφηγείται την ιστορία του, τον Κωσταντή. Ο Κωσταντής λέει όσα δε μπόρεσε να πει ο Βαγγέλης Γιακουμάκης, ο Ζακ Κωστόπουλος, ο Παύλος Φύσσας. Και μιλάει με τρυφερότητα.

Τρίτη 25/6 η παράσταση στο Θέατρο Κήπου και την επόμενη μέρα Τετάρτη 26/6 η παρουσίαση του βιβλίου στο Ύψιλον. Το βιβλίο είναι μια άλλη πτυχή του έργου. Αγκαλιάζει την παράσταση. Την κάνει ανάμνηση. Ή την προοικονομεί. Ομιλητές δυο άνθρωποι που εκτιμώ πολύ ο Πάνος Καρανάσιος κι ο Θοδωρής Παπακώστας.

Γράφω στο στούντιο τα καινούρια μου το τραγούδια. Όλο το άλμπουμ αφορά έναν χωρισμό. Φοβάμαι δε θα χαρούν πολύ, όσοι ακούν τη μουσική μου. Ελπίζω, όμως, να ταυτιστούν. Το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ «Φακοί επαφής» κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες.

Παράλληλα, πρόβες για ένα φανταστικό έργο που θα ανέβει τον Οκτώβρη στην Αθήνα στο Θέατρο Βρετάνια σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Θα είμαι εκεί Τετάρτη με Κυριακή και Δευτέρα Τρίτη δεύτερο χρόνο τις “Στρακαστρούκες” πάλι στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια.

Θα παίζω 7 μέρες τη βδομάδα. Οπότε, μετά την παράσταση στο Europride, θέλω να πάω στα νησιά, με το Μεζέ, το σκύλο μου και να συνομιλούμε με αγνώστους. Σ’ αυτούς- κάποιες φορές- μπορούμε να πούμε τα πιο σημαντικά.