κείμενο | δημήτρης τάσαινας */* φωτογραφίες | μυρτώ μακρίδη + αρχείο “πρεμιέρας-ντοκουμέντο” δημήτρη */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου
σημαία από νάυλον και σκόρπια κέφια
Είναι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Σημαιάκια έχουν στολίσει γιορτινά τη μεγάλη αίθουσα στο νηπιαγωγείο, οι καρέκλες έχουν στηθεί και περιμένουν καρτερικά τους γονείς των παιδιών να γεμίσουν το χώρο για να ακούσουν τη μαθητική συναυλία για το κλείσιμο της χρονιάς. Κάπου εκεί, πίσω από τη νοητή αυλαία που εντείνει την προσμονή, ήμουν και ‘γω στα 8 μου για να παίξω αυτό που στη μνήμη μου θα είναι πάντα η πρώτη συναυλία που συμμετείχα. Είχα αρχίσει κλασσική κιθάρα πριν κάποιους μήνες και τώρα ήρθε η ώρα για το πρωτο μου κομμάτι. Ήταν η «Σαμιώτισσα» και η εκτέλεση της μονοφωνικά σε μία, άντε το πολύ δυο χορδές. Περπάτησα μέχρι την καρέκλα μαζί με την κιθάρα μου, η οποία ήταν οριακά πιο μεγάλη και πιο ψηλή από μένα. Άρχισα να παίζω. Όπως ήταν φυσικό, μετά τις πρώτες πέντε νότες σταμάτησα, αφού από το άγχος είχα αρχίσει το κομμάτι τόσο γρήγορα που δεν μπορούσα να το παίξω. Τελικά τα κατάφερα με την τρίτη φορά και η μελωδία ακούστηκε με αυτό τον απαραίτητο παιδικό λόξιγκα στο φρασάρισμα. Λίγο καιρό μετά, έκλεισα την κιθάρα μου στην ακριανή ντουλάπα του δωματίου μου για τρία χρόνια και μόνο όταν η φίλη μου η Μίρκα -λίγο μεγαλύτερη- που έπαιζε κιθάρα, βάλθηκε να μου μάθει το «house of the rising sun», την ξεσκόνισα και την κράτησα κοντά μου. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά στη ζωή μου που αμφισβήτησα την ζωογόνο δύναμη που μου ασκεί η μουσική. Έκτοτε η κιθάρα αυτή παραμένει δίπλα μου.
Related posts:
έχεις τρεις επιλογές
...και ποιος σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;
ολόκληρος
I cheated myself, like I knew I would
...και ποιος σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;
Χτες βράδυ ονειρεύτηκα την Ευτυχία.