at a glance
Top

Οι σημειώσεις της Κατερίνας Συναπίδου

κείμενο | κατερίνα συναπίδου */* φωτογραφίες | θάνος νίκας (πορτραίτο) + σάκης γιούμπασης  */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου

τέσσερα τετράδια

Σημειώσεις σε διαφορετικά τετράδια. Για ένα μικρό διάστημα, λιγότερη δουλειά γραφείου. Στοίβα από βιβλία για τη διπλωματική. Ώρα για παιχνίδι.

Γυμναστική στη Synaskisi που γίνεται συνάντηση και γέλιο.

Χορός και contact στο Vis Motrix. Το σώμα έχει ανάγκη να κινηθεί. Το σώμα έχει ανάγκη από επαφή.

Τετράδιο 1:

“Η εποχή του κυνηγιού” με την ars moriendi  που μετράμε δέκα χρόνια συνεργασίας.

Η Μικάλα λέει «Εγώ στο έχω κάνει. Ίσως αυτό κάνουμε όλοι μας, δείχνουμε μόνο μία εκδοχή του εαυτού μας. Ίσως είμαστε όλοι ξένοι κατά βάθος.»

Έχει πάντα ενδιαφέρον να αφήνεις για λίγο έναν ρόλο και να επανέρχεσαι σε αυτόν, είτε αυτό είναι τρεις εβδομάδες, είτε τρεις μήνες. Έχει δουλέψει μέσα σου, ερήμην σου, αφήνοντας στην άκρη την αγωνία του πώς θα τον ζωντανέψεις και δίνοντας χώρο πλέον στην καθημερινή περιέργεια, πώς θα υπάρξει σήμερα αυτός ο άνθρωπος στη σκηνή; Πώς θα συναντηθεί με τους ανθρώπους που έχουν έρθει την συγκεκριμένη μέρα και είναι δίπλα του; Τόσο κοντά; Αυτό το τόσο κοντά. Πόση αγωνία πριν το ζήσεις και πόση ευλογία όταν πραγματικά συμβαίνει, επί σκηνής. Αυτό το από κοντά, που στερηθήκαμε για τόσο καιρό, είναι μια ευκαιρία συνάντησης, συνύπαρξης.

Μιλάς, ακούς, είσαι θεατής των πραγμάτων γύρω σου, είσαι μέρος τους;  Πώς επιλέγεις να σταθείς απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν;

Τετράδιο 2 και το soundtrack του Killing Eve:

Έρευνα για την Ηλέκτρα για τη διπλωματική στο Τμήμα Θεάτρου-

Το ακατανόητο της ανθρώπινης βίας. Δεν ξέρει πώς να υπάρξει μέσα στο περιβάλλον- μύθο που της έχει επιβληθεί. Καταδικασμένη σε αιώνια επανάληψη. Πώς κλείνει ο κύκλος της βίας; Μπορεί να κλείσει;

«Είναι η Ανάγκη

Μέσα στο κακό, όλο με το κακό να καταγίνεσαι»

«Πώς μας αναγκάζει και πώς μας επιτρέπει το θέατρο να στοχαστούμε πάνω στη βία της πραγματικότητας»

«Οι Αργίτες δε μίλησαν γιατί έπλητταν θανάσιμα και διψούσαν να ζήσουν ένα βίαιο θάνατο. Εκείνη τη στιγμή θα’ φτανε μια λέξη, μια μονάχα λέξη. Αλλά στάθηκαν βουβοί.»

«Κι όμως

Ναι

Ακόμη ελπίζω-

Εσύ ελπίζεις;»

Τετράδιο 3:

Στην μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι, διπλωματική του Γιώργου «ήταν πολύ γόνιμη η συνάντηση στο μάθημα, θα είναι ωραίο να την ολοκληρώσουμε όλοι μαζί»

«τί να το κάνει όμως το βλέμμα  του κανείς;»

«Σιωπούμε ή τρεπόμαστε σε φυγή, λυπόμαστε, αναμένουμε, κάνουμε αυτό που μπορούμε, παράλογα κίνητρα, παρανομία, σκοτάδια.»

«η ζωή είναι στο ενδιάμεσο. Γι’ αυτό και ‘γω επιλέγω να κοιτάζω ευθεία. Στο επίπεδό μου. Μόνο στην ευθεία μπορεί να υπάρξει σχέση. Την φοβάστε; Την επιλέγετε;»

«σας αρέσει η φύση;»

Τετράδιο 4:

Σεμινάριο με τον Ακύλλα Καραζήση και τύχη για την συνάντηση με το ήθος ενός ανθρώπου –ηθοποιού.

«Αυθαιρεσία της έκφρασης.

Δουλεύω- δουλεύω- δουλεύω

μπαίνω κάθε φορά στην περιπέτεια.

Δικαίωμα στον μύθο- στη μυθοπλασία.

Να αρθεί ο καθένας, σ’ ένα δικό του επίπεδο λογοτεχνίας.»

* Η Κατερίνα Συναπίδου συμμετέχει στη παράσταση Θάνου Νίκα, “Η εποχή του κυνηγιού” από την θεατρική ομάδα Ars Moriendi, για τέσσερις  παραστάσεις στο ΦΑΡΓΚΑΝΗ ART. Επί σκηνής, μαζί με τη Κατερίνα: Παύλος Δανελάτος, Δημήτρης Φραγκούλης, Χρήστος Γαβριηλίδης, Μαίρη Λιόλιου, Λευτέρης Παναγιωτίδης και ο Θάνος Νίκας.

Παραστάσεις: Δευτέρα 23 Μαΐου και 28-29-30 Μαΐου 2022, Σάββατο στις 21:30, Κυριακή στις 21:00 και Δευτέρα στις 21:30.