at a glance
Top

Λόγοι Επιδαύρου

κείμενο | γιώργος παπανικολάου */* φωτογραφίες | ορέστης εμιρζάς + τάσος θώμογλου+ κέλυ καλαμπάκα +γιώργος καλφομανώλης +  */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης

...και ποιος σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;

Καλοκαίρι 2018. Επίδαυρος και Μικρή Επίδαυρος, κάθε Παρασκευοσάββατο μια επιλογή, στο κορυφαίο σημείο ιστορίας και πολιτισμού της χώρας μας. Και εδώ, oι ξεχωριστές πέντε επιλογές αυτού του καλοκαιριού, με αιτιολόγηση αναμονής, κατά… σειρά εμφάνισης.

… και ποιος σου είπε ότι δεν υπάρχει πάντα ένα μέρος τριλογίας για σένα;

Ό,τι πιο hot ανερχόμενο εναλλακτικό είναι η Αργυρώ Χιώτη με τους Vasistas και οι “Χοηφόροι” (από την “Ορέστεια”) που ετοιμάζουν με έντεκα ηθοποιούς. Αν μη τι άλλο, σε ιντριγκάρουν. Στη Μικρή Επίδαυρο, ανάμεσα στα μέλη του θιάσου και η Εύη Σαουλίδου (ναι-ναι, το κορίτσι όνειρο ταλέντου), όπως και ο Αινείας Τσαμάτης (εξαιρετικός ηθοποιός), σε ένα προμελετημένο έγκλημα με τους θεατές αδιάψευστους μάρτυρες. Θες να είσαι ανάμεσα σε αυτούς;

… και ποιος σου είπε ότι το αίμα δεν είναι προδοσίας ποίηση;

Κάθε παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις είναι λόγος για να πας Επίδαυρο. Και πάλι μαζί με τον Γιάννη Στάνκογλου, διπλός ο ρόλος του επί σκηνής, τούτη τη φορά στον “Αγαμέμνονα” του Αισχύλου, με την σπουδαία Μαρία Πρωτόπαππα στο πλάι τους ετοιμάζουν το θέατρο που θέλεις να δεις. Ο Θοδωρής Κατσαφάδος που αποτελεί πάντα μέγα συν σε κάθε θίασο, η τάχιστα ανερχόμενη και ταλαντούχα Ιώβη Φραγκάτου, ο Αργύρης Πανταζάρας, μαζί με τον Γιώργο Μπλάνα στην απόδοση, τα σκηνικά-κοστούμια του Κέννυ ΜακΛέλλαν και τη κίνηση του Έντι Λάμε, θαρρώ είναι αρκετοί λόγοι για να πας στο θέατρο της Αργολίδας…ε;

…και ποιος σου είπε ότι δεν ξεχωρίζει ένας Αριστοφάνης, στους τόσους πολλούς;

Καινούργια απόδοση από τον Παντελή Μπουκάλα, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδώροπουλου οι φετινές “Θεσμοφοριάζουσες”, ξεχωρίζουν με ένα θίασο “για να καούμε” στο γέλιο. Μάκης Παπαδημητρίου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νάντια Κοντογεώργη, Ελένη Ουζουνίδου…φίλε, αυτές τις “Θεσμοφοριάζουσες” φέτος, μέσα σε τόσο Αριστοφάνη, θέλεις να τις δεις! Να γελάσεις με ουσία.

… και ποιος σου είπε ότι στα σκοτάδια του απλού, δεν κρύβεται η μελωδία;

Ο λόγος και η καθαρότητα αυτού. Η μάσκα και η κινησιολογική παρτιτούρα. Η σκηνοθετική ανάγνωση της Μάρθας Φριντζήλα, με τον Νίκο Καραθάνο “Προμηθέα”, τον σημαντικό Γιώργο Βουρδαμή Μαυρογένη, την Κόρα Καρβούνη, τον Κώστα Βασαρδάνη και τον Μιχάλη Πανάδη. Με δύο μουσικούς επί σκηνής και το χορό “Ωκεανίδων” από τις Fonέs σε διδασκαλία Μαρίνας Σάττι είναι λόγος για Μικρή Επίδαυρο. Ναι. “Προμηθέας Δεσμώτης” να δέχεται ήττες, αγωνίες, καθηλωτικές αλήθειες στο φως του λόγου. Κι ολόγυρα, να ΄ναι σκοτάδι.

… και ποιος σου είπε ότι δεν είμαστε ατελή όντα, να προσπαθούμε μάταια για το ανέφικτο;

“Aντέχει -λένε- ο άνθρωπος”… κι αν είναι πληγή βαθιά κι αγιάτρευτη η ζωή, ο Ευριπίδης σε απόδοση Γιώργου Μπλάνα, σκηνικό-κοστούμια Γιάννη Θαβώρη και μουσική Μπάμπη Παπαδόπουλου, κατεβαίνει από τα βόρεια στην Επίδαυρο, με τον “Ορέστη” σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη. Στον ομώνυμο ρόλο, ο πρωταγωνιστής του Κ.Θ.Β.Ε., ο Χρίστος Στυλιανού, μαζί με την φετινή βραβευθείσα με την καρφίτσα “Μελίνα Μερκούρη”, Ιωάννα Κολλιοπούλου, κι ένα επιτελείο σημαντικών ηθοποιών, ανάμεσά τους ο Χρήστος Στέργιογλου, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη και ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος, σε ένα έργο με κάθε λογής “έκπτωτους μαχητές”, υπόγειους “δυνάστες”, φίλους, προδότες και χαμένους “νικητές”. Πιο επίκαιρο από ποτέ, αυτό το “θέλω” στη ζωή!