at a glance
Top

Οι σημειώσεις του Κωνσταντίνου Πλεμμένου

κείμενο | κωνσταντίνος πλεμμένος  */* φωτογραφίες | αρχείο κωνσταντίνου  */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου

πίστη, φίλε μου, πίστη...

Όσο μεγαλώνω, καταλαβαίνω πως όλα είναι θέμα πίστης στο θέατρο.  Να πιστέψεις στο όραμα του σκηνοθέτη σου. Να πιστέψεις στις δυνατότητες σου, να πιστέψεις πως μπορείς να μεταμορφωθείς, να αλλάξεις, να ωριμάσεις. Να πιστέψεις τους συναδέλφους σου, να τους θαυμάζεις την ώρα που βρίσκεστε πάνω στη σκηνή. Να τους εμπιστευτείς πως είναι εκεί για σένα και εσύ για αυτούς, και όλοι μαζί για κάτι μεγαλύτερο από εμάς.

Τελευταία εβδομάδα παραστάσεων για τον “Μακμπέθ”. Σε μια δύσκολη περίοδο για τα θέατρα, με τους ανθρώπους φοβισμένους, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια παράσταση που φανερώνει που οδηγεί ο φόβος τον άνθρωπο : στο φόνο. Στο φόνο που θα φέρει την ασφάλεια (άμα σκοτώσω αυτό που με τρομάζει θα νιώσω ασφαλής). Αλλά τελικά ο φόνος γεννάει καινούργιους φόβους. Και καταλαβαίνουμε πως ο φόβος και η ιδέα του φόνου είναι μέσα μας από πάντα και δεν θα απαλλαγούμε ποτέ.

“Τρωίλος και Χρυσηίδα”. Ακόμα κάνουμε πρόβες. Ένα έργο περίεργο, νομίζω πως μιλάει για το αιώνιο ενδιαφέρον του ανθρώπου στη βιαιότητα, στο αίμα, στο πόλεμο και στο σεξ, στη λαγνεία. Όλα έχουν να κάνουν με το σεξ εκτός από το σεξ που έχει να κάνει με την εξουσία, κάπως έτσι το λέει ο Oscar Wilde.

MATAROA.  Συνεργάτες φίλοι. Έχουμε έναν καλλιτεχνικό πατέρα τον Ακύλλα. Είμαστε αδέρφια, πλέον μοιάζει ο τρόπος που παίζουμε. Έχουμε κοινούς κώδικες, κοινά ενδιαφέροντα. Μας αρέσει να διαβάζουμε, και στο θέατρο προσπαθούμε να καταφέρουμε αυτό που διαβάζουμε να γίνει βίωμα, δικό μας. Από αναγνώστης να γίνουμε συγγραφέας, και από συγγραφέας να γίνουμε θαρραλέος συγγραφέας που μιλάει στο κοινό.

Πώς διαβάζω στο θέατρο; Πώς μιλάω στο θέατρο; Πώς μιλάω, πώς διαβάζω στη ζωή; Τί είναι ζωή; Τέτοια ερωτήματα που ακούγονται δήθεν, μ’ αρεσει να τα έχω με άτομα που αγαπώ, δεν φοβάμαι πως θα με κοροϊδέψουν.

Τέλος, οικογένεια. Είμαι πλέον παντρεμένος και έχω ένα παιδάκι. Ένα υπέροχο κοριτσάκι. Αυτό με γεμίζει πίστη. Για έναν καλύτερο κόσμο, που εγώ προσωπικά, πρέπει να φτιάξω για την κόρη μου. Πίστη πως υπάρχει τελικά μια αγάπη άνευ όρων. Άνευ ορίων.

  •  Ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος συμμετέχει στη θεατρική παράσταση “Μακμπέθ” του Σαίξπηρ, σε απόδοση Θέμελη Γλυνάτση και σκηνοθεσία Θανάση Δόβρη. Τελευταίες παραστάσεις έως και 30 Ιανουαρίου, στο υπόγειο του θεάτρου Τέχνης, στη Φρυνίχου, στην Αθήνα. Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος κάνει πρόβες για το “Τρωίλος και Χρυσηίδα” του Σαίξπηρ, σε μετάφραση Νίκου Χατζόπουλου και σκηνοθεσία Μαρίας Πανουργιά, που θα παρουσιαστεί στο Εθνικό Θέατρο, από 4 Μαρτίου. Στο θέατρο REX, στη σκηνή “Ελένη Παπαδάκη”.