at a glance
Top

Οι σημειώσεις του Φοίβου Παπακώστα

κείμενο | φοίβος παπακώστας  */* φωτογραφίες | demetris loutsios  instagram : d_loutsios  */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου

Ο κάτοχος αυτού του εδάφους

Έτυχε να καταγράψω στο μυαλό μου, ένα απόσπασμα από έναν διάλογο μιας  μποέμ παρέας και να κάνω ένα rewrite με πουρέ απο σέλινο σε μορφή μονόπρακτου.
…………………………………………………
(Στο προαύλιο μιας γκρεμισμένης αυλής : πέντε φραπέδες σε γυάλινα ψηλά ποτήρια πάνω σε ένα χαμηλό τσιμεντένιο τραπέζι. Κάπου μια καρότσα μισο-ανεβασμένη, μέσα της δύο χέρια σε ανάταση )

-Η χρησιμότητα της μεθόδου! Ο λόγος που υπάρχει η έννοια μέθοδος; Σας λέει κάτι αυτό;
Κάπως έτσι δεν μπορέσαμε να ψηφιοποιησουμε οτιδήποτε παίρνουμε σαν πληροφορία απο το σύμπαν;  Με μέθοδο.

-Με μέθοδο, με μέθυσες..

-Νομίζω πως ο λόγος που είναι τόσο σημαντική η μέθοδος είναι, για να βοηθάει τον εργάτη! Όχι το σύμπαν. Ο εργάτης να ελίσσεται πιο μεθοδικά, πιο ποιοτικά, στον χρόνο που του δίνεται να εργαστεί. Σήμερα, προσπαθούμε να σώσουμε την γη από την κλιματική αλλαγή για εμάς. Για τον άνθρωπο. Είτε επειδή θα είμαστε το πρώτο είδος που θα χειροκροτήσουν τα ζώα του captain Νώε, είτε καθαρά για τον λόγο οτι τον εαυτό μας και την ζωούλα μας σκεφτόμαστε. Και αναλόγως πράττουμε. Να την παρατήσουμε ή να προλάβουμε κάτι;

-Και την θέλουμε πίσω, στην πρώιμη της κατάσταση. Με ή χωρίς τα ζώα;

-Με κάθε τίμημα.

-Που λέτε, μέθοδος είναι…ας πούμε αυτή η καρότσα. Θα επιτρέψει στον οικοδόμο να κουβαλάει το λιθάρι και την άμμο μαζικά, ποσοτικά προκειμένου να αντλήσει ενέργεια και σε άλλες περιοχές.

– Περιοχές! Να εξαπλωθεί;

-Με την καρότσα. Τον τροχό

-Ναι, οτιδήποτε. Να πάει παντού, να φτάσει. Να μην είναι πια μόνο κυνηγός ή παρανοϊκός. Αντικοινωνικός ή μονοδιάστατος.
Μπορεί έτσι να ξεχνιέται απο τον κίνδυνο ή τα μικρά του αισθήματα. Να έχει κάτι να κάνει . Πόσες φορές μας έχει πιάσει αυτή η μανία οτι κάπου πρέπει να αναλωθώ τώρα και γρήγορα. Τι να ‘ναι..; Τι δεν θα  ‘ναι άραγε αυτό το τριπάκι;

-Ναι! Τώρα ναι, συνεχίζω! .. η έπαρση λοιπόν, που μπορεί να έχει κανείς για την καρότσα του, ουδεμία βαρύτητα μπορεί να έχει. Σε τι μπορει να τον βοηθήσει αν δεν αφήσει και λίγο το καμουτσίκι απ’ το χέρι;

-Ίσα ίσα μπορεί να σταθεί και ως εμπόδιο η έπαρση, ίσως και χαμένος χρόνος το να μας κορδώνεται κανείς για τα ωραία  χερούλια της καρότσας του.

-Όμως, μπορεί και να χάρουμε ή ακόμα και να ψυχαγωγηθούμε όταν το βράδυ μπροστά απο το τζάκι θα τον ακούσουμε να την επαινεί (την καρότσα ή τον εαυτό του)

-Ναι, αλλά αυτό δεν τον κάνει σημαντικότερο είδος,  γένος,  άτομο.

-Αυτό.. Είναι απλά το άτομο με την καρότσα και καλό θα ήταν να μας πει που το βρήκε αυτό το όπλο και τι κάνει γιαυτό. Να μας μεταφέρει δηλαδή λίγο τις γνώσεις του.

-Έλα όμως, που ο τύπος παρανόησε! Κουφάθηκε από τις σειρήνες της φιλοδοξίας και του ναρκισισμού και ξέχασε την δημιουργική χαρά του να ισορροπεί κανείς τους βασικούς άξονες της επιβίωσης { 1ος αξονας: δύσκολο# 2ος αξονας :φιλόδοξο#} σε συνεργασία με το όνειρο και την μνήμη !
(π.χ. θέλω να κουβαλάω σε μια τεράστια καρότσα όλη μου την πόλη μαζί με τους ανθρώπους της )
-Θα μπορέσει να το κάνει αυτό;

-(Φεύγει ένα άτομο)

-Ή και γενικά,  όλες οι μεγάλες κι ωραίες ιδέες!

-Ποιός ορίζει τι είναι μεγάλο κι ωραίο..

-(Φεύγει ένα ακόμα άτομο)

.. (σπάνε και δύο ποτήρια)…

-Οι άγγελοι και τα τέρατα είναι πρόσωπα πραγματικά, φαντάζομαι..

-Οσο πραγματικά είναι το γυαλί και η πέτρα

-Πάνω σε αυτήν την καρότσα , ο “δικαιούχος απόγονος” έβαλε να του ζωγραφίσουν ένα πτηνό. Καλά ακούσατε .Ενα πουλί.
Ας πούμε έναν αετό . Η καρότσα μεγάλωσε, φόρτωσε πάνω πάρα πολλούς άντρες φονιάδες, τους προσέλαβε ως εργαζόμενους σπέρνει τον τρόμο κατέχει την γη και μας διαδίδει ότι αυτός, μόνο αυτός, κατάγεται από ‘δω, γιατί έτσι λέει τον έχουν χρήσει οι πρόγονοί του να είναι.
Ο αποκλειστικός δικαιούχος.

-Ο κάτοχος αυτού του εδάφους..

-Και το ειρωνικό σε αυτό με τα σύμβολα ειναι ότι τα πουλιά ειναι μεταναστευτικά είδη. Δεν έχουν υπηκοότητα. Τα συμφέροντα τους, τα υπερασπίζονται επί τόπου.

-Επί αέρος.

-Πολεμική ποίηση.

ΤΕΛΟΣ

(.. Από το ημι-Λαογραφικό ημερολόγιο μου__με αφορμή και ίσως υπό την επήρεια του έργου του David Greig : “Τα γεγονότα”, όπου και συμμετέχω αλλάζοντας επι σκηνής 10 ρόλους και παίζω μαζί με μια ηθοποιό ισάξια σε δύναμη και ενέργεια με όλους τους μυθικους ήρωες της Μυθολογίας και της Μarvel. Την Αγλαΐα Παππά.
Τον Αλέξανδρο Ραπτοτασιο, έναν νέο σκηνοθέτη, που συστήνεται στην περιφέρεια της Ελλάδας σθεναρά μέσα απο αυτήν την παραγωγή, τον Μάρκο Κότσια, έναν πολύ ταλαντούχο πιανίστα με μουσική υπεροχή και υπέροχη γενναιοδωρία . Την επίσης ταλαντούχα ενδυματολόγο Σεσιλ Ιγκλέση που είναι επί σκηνής και συντονίζει με επιτυχία το πιο ιδιαίτερο επίπεδο της παράστασης :Την καινούργια σε κάθε παράσταση χορωδία που βλέπει το έργο για πρώτη φορα και δίνει το τελικό χτύπημα κάτω απο τη ζώνη.
Και όλους τους υπόλοιπους συνεργάτες
Τους ευχαριστώ για την συνάντηση!

* ο Φοίβος Παπακώστας πρωταγωνιστεί στο έργο του Ντέιβιντ Γκρεγκ, “Τα γεγονότα” σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου  στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ.

Δευτέρα 6 και Τρίτη 7 Δεκεμβρίου. Συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Θεσσαλικό Θέατρο, τα ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, Κοζάνης, Σερρών, Κρήτης, Καλαμάτας, Αγρινίου, Ρούμελης  και τη Ferodo Bridges. Πρωταγωνιστεί ο ίδιος με την Αγλαΐα Παππά.

 Συμμετέχει η χορωδία Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro.