at a glance
Top

Λόγοι Θεάτρου Φεβρουαρίου

κείμενο | γιώργος παπανικολάου */* φωτογραφία εξωφύλλου | λευτέρης τσινάρης */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης

...και ποιός σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;

Το ιδιωτικό θέατρο στη Θεσσαλονίκη, το προηγούμενο μήνα, όλως παραδόξως, λειτούργησε εξαιρετικά ως προς τη προσέλευση κοινού. Παρά την έξαρση της πανδημίας, θεατές- ειδικά νέοι και ιδίως άνθρωποι που δεν ανήκουν στο “βαφτισμένο” θεατρόφιλο κοινό, μα “δοκίμασαν” το είδος, ως μια “έξοδο ψυχαγωγίας”- γέμισαν τα θέατρα της πόλης.

Πανηγυρικά ολοκλήρωσε τις παραστάσεις του, με γεμάτο το μικρό θέατρο Τ, το”Frankie & Johnny” του Terrence McNally, μία παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Monks- ελπιδοφόρας ομάδας- σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαλάκου, αλλά και “Η μητέρα του σκύλου” του Παύλου Μάτεσι, σε εξαιρετική σκηνοθεσία του Σωτήρη Ρουμελιώτη, από τους Male Di Luna.

Η Λένα Παπαληγούρα με το Γιώργο Νανούρη στη “Κατερίνα” του Κορτώ, έκαναν sold out-σε όλες τις παραστάσεις-μέρες πριν πραγματοποιηθούν αυτές, και το ίδιο συμβαίνει με το Κωνσταντίνο Μπιμπή και τη Λίλα Μπακλέση ως “Οι Κάτω από τ΄αστέρια” του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, κάθε Δευτερότριτο που παίζεται. Και οι δύο παραστάσεις στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.

Sold out για δύο νύχτες, ο Γιώργος Χρυσοστόμου στο “Mute” στο -μεγάλης χωρητικότητας-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ. Δοκιμασμένες επιτυχίες χρόνων, από Αθήνα, λειτούργησαν εμπορικά, στη Θεσσαλονίκη, έναν “ζοφερό” μήνα. Τέλος, με γεμάτη αίθουσα και παρατεταμένο χειροκρότημα στο Κ.Θ.Β.Ε., ολοκλήρωσε ο “Πουπουλένιος” –ένα υπέροχο κείμενο και παράσταση, όπως έχει χιλιογραφτεί- κι έδωσε σκυτάλη στο (πολύ ωραίο) “Σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα” σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή, να συνεχίζει καθημερινά ως τη δεύτερη Κυριακή του μήνα, να γεμίζει από “διψασμένους” θεατές. Μήνας Φλεβάρης πλέον, πιο θεατρικός από κάθε άλλη χρονιά και ακολουθούν όλες οι παραστάσεις που θα παρουσιαστούν στη πόλη, μέσα σε αυτόν.

…και ποιός σου είπε ότι δεν υπάρχει πάντα ένας ωραίος θεατρικός χώρος για “ταξίδια με θέση ουρανό” ;

Στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, για όλα τα Δευτερότριτα του Φεβρουαρίου, συνεχίζουν “Οι κάτω απ΄τα αστέρια”, Κωνσταντίνος Μπιμπής και Λίλα Μπακλέση, για τον “Νικολή” που έχει κλέψει τη καρδιά του, ένα κορίτσι-σκέτος μεγάλος έρωτας. Μια αγαπημένη νεανική παράσταση με δύο πολύ δυνατές ερμηνείες.

Για δύο νύχτες, 12 και 13 Φεβρουαρίου, “Η Γυναίκα της Πάτρας” του Γιώργου Χρονά, η Ελένη Κοκκίδου, σε σκηνοθετική επιμέλεια Λένας Κιτσοπούλου, επιστρέφει στο θέατρο δίπλα στη Χ.Α.Ν.Θ.. Ένα κείμενο για το “πεζοδρόμιο της ζωής”, τη νύχτα που χαρακώνει τις ζωές των ανθρώπων. Επίσης, στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ του Παύλου Παλάκα, «επιστρέφει» η Κατερίνα Δαμβόγλου με το “Frida κι άλλο”, από 17 έως και 20 Φεβρουαρίου.  Μια παράσταση που έχει κερδίσει τις καρδιές του κοινού-χρόνια τώρα.  Στον ίδιο χώρο, από 23 έως και 27 Φεβρουαρίου, επιστρέφει η Ζέτα Δούκα με το “Γράμμα σ΄ένα παιδί” της Οριάνα Φαλάτσι, σε σκηνοθεσία Μάνου Πετούση. Ένας συγκινητικός μονόλογος για την απώλεια του παιδιού.

… και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν είναι η πιο γλυκιά απειλή να σου συμβεί;

Στο θέατρο Τ, της Αλεξάνδρου Φλέμινγκ, όλος ο Φεβρουάριος μόνο “Γκραν Γκινιόλ” δεν είναι κι όμως είναι! Η “Απειλή” της Άρτεμης Μουστακλίδου, σε σκηνοθεσία Στάθη Μαυρόπουλου. με την Ιωάννα Λαμνή και τον Γιάννη Μόχλα επί σκηνής, κάνει πρεμιέρα  τη Παρασκευή 4 του μήνα στις 21:30. Η θεατρική ομάδα “Γκραν Γκινιόλ” θα παρουσιάζει τη παράσταση της, έως τις 28 Φεβρουαρίου , Δευτέρα & Παρασκευή στις 21:30, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00.

… και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν είναι ένα τελειωμένο παιχνίδι στα κεντρικά, σαν έρωτας;

Στο θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ, απέναντι από το Λευκό Πύργο, ο Φεβρουάριος ξεκινά από τη Πέμπτη 3 του μήνα, για τέσσερις νύχτες, με το Δημήτρη Καταλειφό να πρωταγωνιστεί στο “Τέλος του παιχνιδιού” του Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα. Μαζί του ο Άρης Μπαλής, η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη κι ο Γιώργος Ζιόβας. Η παράσταση θα παίζεται έως τη Κυριακή 6 Φεβρουαρίου. Στον ίδιο χώρο, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του μήνα έρχεται το “This is not Romeo & Juliet” του Αργύρη Πανταζάρα. Μια εξαιρετική δουλειά από τον Αργύρη με τη Σίσσυ Τουμάση στο πλευρό του. Ένα έργο με “αφορμή” το έργο του Σαίξπηρ “Ρωμαίος και Ιουλιέττα”, για τον έρωτα, με έναν συναρπαστικό Αργύρη Πανταζάρα.

… και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν φέρνει, σε μικρά σπίτια, ανατροπές;

Η «Κασσάνδρα» του Δημήτρη Δημητριάδη καταρρίπτει όλες τις δεσμεύσεις του παρελθόντος και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή, από 12 Φεβρουαρίου, στο Μπενσουσάν Χαν. Ερμηνεύει η ηθοποιός Μαίρη Λιόλιου και ο μουσικός (τσέλο) Πάνος Μητσόπουλος. Από την ομάδα θέατρο ΠΡΟΤΑΣΗ.

Στον πλήρως ανακαινισμένο χώρο Metropolitan Urban Theater, 18 έως και 20 Φεβρουαρίου, θα παρουσιαστεί “Η ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό” του αδικοχαμένου από covid Λουίς Σεπούλδεβα, σε απόδοση-σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, με τον ίδιο στο ρόλο του σκύλου, με τον Γιάννη Βασιλώττο, την Ελευθερία Μάζαρη και την Ιωάννα Παπακωνσταντίνου.

“Μεταφερόμενοι” στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το θηλυκό “Σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα” του Λόρκα, συνεχίζει ως και τη δεύτερη Κυριακή του Φλεβάρη, με μεγάλη επιτυχία όπως προαναφέρθηκε, σε ένα ανέβασμα σκέτο revolution, ενώ σε δύο εβδομάδες ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου του Γρηγόρη Μήττα, και τέλος αυτής της εβδομάδας ανεβαίνουν οι “Προστάτες” του Μήτσου Ευθυμιάδη. Στο Κ.Θ.Β.Ε., επιπλέον, συνεχίζεται η εξαιρετικά ατμοσφαιρική “Δολοφονία του Μαρά”, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, όπως και “Η Δεύτερη έκπληξη του έρωτα” σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου.

… και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν ενώνει Παρασκευοπούλου με Αμαλία, καθέτους με στενά;

Επιστρέφοντας, στο ιδιωτικό θέατρο στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ, το “Με λένε Εύα” του Αντώνη Μποσκοΐτη, με την Εύα Κουμαριανού, θα ξαναπαιχτεί στις 20 Φεβρουαρίου-μετά την επιτυχία που σημείωσε τη Κυριακή 30 Ιανουαρίου, ενώ τα “Πουλιά” του Conor McPherson, γνωστά από τη ταινία του Χίτσκοκ, ανεβαίνουν σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Φλεβάρη. Σκυτάλη, στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ, παίρνει μια εξαιρετική παράσταση σε σκηνοθεσία Τριαντάφυλλου Δελλή: “Οι εκτελεστές” του Γιώργου Σκούρτη. Με μια ταλαντούχα τριάδα ανδρών, τον Αλέξανδρο Παπατριανταφύλλου, το Λυκούργο Μπάδρα και τον Βασίλη Τριανταφύλλου. Από Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου και μοναχά για τρεις νύχτες, τρία αδέλφια, μετά από μια ληστεία, εγκλωβισμένα στο τέλος που δείχνει να έρχεται. Ή μήπως όχι; Στη συνέχεια, στον ίδιο χώρο της οδού Αμαλίας, έρχεται μια επίσης αξιοσημείωτη παραγωγή: “H πανούκλα” του Καμύ, θεατροποιημένη από τη Σοφία Καραγιάννη. Παίζουν: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης  Μαμιός και η Ευσταθία Λαγιόκαπα, ενώ παρουσιάζεται το Δευτερότριτο 21 και 22 Φλεβάρη. Ο μήνας στο ΑΜΑΛΙΑ κλείνει με “Μανδραγόρα” το τελευταίο ΠΣΚ του μήνα, σε απόδοση-σκηνοθεσία Ρέινας Εσκενάζυ, με τον Άρη Λεμπεσόπουλο στο πρωταγωνιστικό ρόλο και μαζί του, το Γιώργο Ψυχογιό, το Νικορέστη Χανιωτάκη, τη Λουκία Πιστιόλα, τη Φιόνα Γεωργιάδη, το Παναγιώτη Σπηλιόπουλο και τον Ευάγγελο Σαμιώτη.

Επιπρόσθετα, στο θέατρο ΆΝΕΤΟΝ θα παρουσιαστεί η παράσταση της Ομάδας Σημείο Μηδέν “Αναφορά για μια Ακαδημία” του Φραντς Κάφκα, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, στις 2, 3 και 4 Φεβρουαρίου.

Επιπλέον, το ανακαινισμένο θέατρο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ της Θεσσαλονίκης, θα ανοίξει τις πύλες του, στα μισά του μήνα, για λίγες παραστάσεις, με τη “Γυναίκα με τα μαύρα”. Ένα σπουδαίο θεατρικό κείμενο, σε απόδοση-σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, με δύο γενιές ηθοποιών σε masterclass ερμηνείας: το Τάσο Χαλκιά και τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη.

… και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν είναι μια κατάβαση στα πιο όμορφα;

Τέλος, στον αγαπημένο χώρο του Απόστολου Λιάπη, “Alte Fablon”, μια παρουσίαση που ήταν μια εξαιρετική διπλωματική, έρχεται σε ανανεωμένη, επαγγελματική θεατρική παράσταση, στη Φιλίππου και είναι ένα “διαμαντάκι”, από αυτά που δεν βρίσκεις εύκολα. “Ο Κατάθλας” της Λένας Κιτσοπούλου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Διδασκάλου, με τη Σοφία Μπλέτσου. Από Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου έως και 19 Φεβρουαρίου, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.30 μ.μ.. Κλείστε έγκαιρα θέση, για να μπορέσετε να το απολαύσετε σίγουρα.

 

Καλή θέαση και ανύψωση ηθικού με τη πιο “ζωντανή” έκφραση Τέχνης.