at a glance
Top

Λόγοι Θεάτρου 2022

κείμενο | γιώργος παπανικολάου */* φωτογραφία εξώφυλλου | λευτέρης τσινάρης */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης

...και ποιος σου είπε ότι δεν είναι όλα θέατρο;

Το ιδιωτικό θέατρο στη Θεσσαλονίκη προσπαθεί. Ονειρεύεται. Δημιουργεί. Τολμά. Κι αν όλα γύρω φαντάζουν σα ναρκοπέδιο, το θέατρο στη Θεσσαλονίκη αυτή τη καινούργια χρονιά υπόσχεται να προσφέρει ότι ιδανικά μπορεί. Όσο αντέχει. Όσο ο γενναίος και γενναιόδωρος θεατής το τιμά.

 

…και ποιός σου είπε ότι το θέατρο δεν “πολεμά” με τα δικά του “όπλα”;

Στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, μετά το διήμερο Δευτερότριτου, με sold out και extra απογευματινή παράσταση, ο “Αρίστος” επιστρέφει και κάνει ποδαρικό στις 10 και 11 Γενάρη. Βασισμένος στο βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη “Ο γύρος του θανάτου”, ο Γιώργος Παπαγεωργίου γυρίζει στη πατρίδα του, για μία ακόμα φορά, αυτή τη τελευταία πενταετία που η παράσταση δρέπει δάφνες. Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννης Λεάκος και Ιωάννης Αθανασόπουλος πιάνουν το νήμα και πλέκουν ξανά την ιστορία του Παγκρατίδη, λίγο πριν “κατέβουν” Αθήνα στο θέατρο ΠΟΡΕΙΑ.  

Στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, και “Οι κάτω από τα αστέρια” του Τηλέμαχου Τσαρδάκα. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Λίλα Μπακλέση, με δύο καρέκλες και έναν “ουρανό ταβάνι” καρδιοχτυπάνε για τον έρωτα. Από 17 Γενάρη και για τρία Δευτερότριτα. Στο ίδιο θέατρο θα βρεθεί και η “Κατερίνα” του Κορτώ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, με τη Λένα Παπαληγούρα, από 21 έως και 23 Ιανουαρίου. Στο θέατρο δίπλα στη ΧΑΝΘ θα δούμε και τη μουσική συνεργασία της Λένας Κιτσοπούλου με τους αδελφούς Καλογεράκη, ενώ από το θέατρο ΑΝΕΣΙΣ της Αθήνας, στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ θα βρεθεί “μια ιστορία αγάπης” του Alexis Michalik. Σκηνοθετεί και παίζει ο Σίμος Κακάλας, ανάμεσα σε ένα θίασο γεμάτο ταλαντούχα θηλυκά: Βίκυ Βολιώτη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Τζίνη Παπαδοπούλου και Στεφανία Ζώρα. 

Προς το τέλος του Φλεβάρη, ο θεατρικός επιχειρηματίας Απόστολος Λιάπης από το “Alte Fablon” θα παρουσιάσει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, το «Όνειρο ενός Γελοίου» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή. Επί σκηνής, ο Χρήστος Γερμένογλου, ο Χρήστος Τσάβος και ο Γιώργος Χριστοφορίδης.

Στο μικρό χώρο Τέχνης, το Τ, ποδαρικό δίνει…η παράταση! Τί πιο όμορφο από το νέο πως, τόσο “Η Μητέρα του σκύλου” του Παύλου Μάτεσι σε σκηνοθεσία Σωτήρη Ρουμελιώτη, όσο και το “Frankie & Johnny” του Terrence McNally σε σκηνοθεσία του Γιώργου Μιχαλάκου, παίρνουν παράταση λόγω μεγάλης προσέλευσης κοινού και καλλιτεχνικής επιτυχίας. Οι δύο νεανικές ομάδες Monks και Male di Luna κέρδισαν την αγάπη του κοινού κι έτσι ” Η μητέρα του σκύλου” θα παρουσιάζεται για τρία ακόμα διήμερα, στις 8-9, 15-16 και 22-23 Ιανουαρίου 2022 (κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00), ενώ το “Frankie & Johnny” για δύο ακόμα διήμερα, “μαγειρεύει έρωτα”, στις 10-11 και τις 17-18 Ιανουαρίου 2022 (κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30). Οι Monks, μετά τα “Σκουπίδια” του Simon Stephens και το “Frankie & Johnny” του Terrence McNally, σχεδιάζουν μία δοκιμή πάνω στον Ευριπίδη και σκέφτονται να προχωρήσουν με ανατρεπτικά ανεβάσματα έργων του Σαίξπηρ και του Πιραντέλλο. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες και ημερομηνίες. 

 

Στο θέατρο Τ, “Η Απειλή” της Άρτεμης Μουστακλίδου θα παρουσιαστεί από την ομάδα “Γκραν Γκινιόλ” σε σκηνοθεσία Στάθη Μαυρόπουλου: 4-28 Φεβρουαρίου 2022 (κάθε Δευτέρα, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 19:00). 

Το “Γράμμα στον πατέρα” του Franz Kafka από την “Ομάδα Θέατρο Πρόταση” σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή επιστρέφει στο  ίδιο θέατρο: 4-27 Μαρτίου 2022 (κάθε Παρασκευή-Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 19:00).

Στο θέατρο Τ, της οδού Αλεξάνδρου Φλέμινγκ η ξεχωριστή διπλωματική από τη Σχολή Καλών Τεχνών που αγαπήθηκε,  γίνεται επαγγελματική παράσταση: “Θα γίνω η Μήδεια” με τον Σταύρο Μόσχη σε σκηνοθεσία Αναστασίας Μπάρκα: 7-29 Μαρτίου 2022 (κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30). 

Η ομάδα “Άνθρωπος στη θάλασσα” θα πραγματοποιήσει απρόσμενα συμβάντα στον δημόσιο και ψηφιακό χώρο και ξεκινά με τη δράση «Επόμενη στάση: Απολυμαντήρια». Χρησιμοποιώντας μαρτυρίες και ντοκουμέντα της εποχής, εκκινώντας από το μόνο υλικό ίχνος που συνδέεται με την ιστορία των Απολυμαντηρίων Καλαμαριάς, τη στάση του ΟΑΣΘ, και καταλήγοντας στην πλαζ της Αρετσούς και τον ευρύτερο χώρο της Καλαμαριάς, η δράση αποτελείται από εικαστικές εγκαταστάσεις, περφόρμανς, videoart, σύγχρονο χορό, τεχνικές αόρατο θέατρο και θέατρο της κοινότητας, συμβάντα που συναντά απρόσμενα κανείς στον δημόσιο χώρο και ψηφιακό χώρο, που δημιουργούν έναν ιστό νημάτων, που μας συνδέουν με την προσωπική μας ιστορία, με άγνωστες πτυχές της ιστορίας μας, με την σημερινή σκληρή προσφυγιά, μας συνδέουν τελικά μεταξύ μας. Σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Κλαίρης Χριστοπούλου, συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Νατάσσα Αστρεινίδη, Χριστίνα Κοροβίλα, Δέσποινα Καπουλίτσα, Δημήτρης Μητσιόπουλος, Κλαίρη Χριστοπούλου κ.α.

 

Tελειώνοντας, θέατρο “σταλμένο” από τη πρωτεύουσα, στο θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ, απέναντι από το Λευκό Πύργο, όπου 8 και 9 Γενάρη, ο Δημήτρης Λάλος παρουσιάζει το “Έκτορος Κάθαρσις”, ενώ 17-18 Ιανουαρίου έρχεται η παράσταση που σκηνοθέτησε ο ίδιος, “Νιζίνσκι: η προφητεία της φωτιάς” σε κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή, με τον Αντίνοο Αλμπάνη, την Κρίστελ Καπερώνη, το Νικόλα Παπαδομιχελάκη, το Γιάννη Κατσιμίχα, και το Νίκο Χορταριά. Ο Γιώργος Χρυστοστόμου με το “Mute” έρχεται 22 & 23 Ιανουαρίου. Στο κινηματογραφικό χώρο του Φαργκάνη, αυτό το διάστημα ανεβαίνει “Η Θηλιά” του Πάτρικ Χάμιλτον, που μετέφρασε και σκηνοθέτησε ο Αλέξανδρος Κοέν, με τη Γωγώ Μπρέμπου, το Παντελή Καναράκη, την Ελένη Κρίτα, τον Αργύρη Αγγέλου, τον Βαγγέλη Ψωμά και τον Αλέξανδρο Δαβιλά. Ως τις 9 Ιανουαρίου, καθημερινά. 

 

Όλα τα παραπάνω κι άλλα τόσα που σχεδιάζονται στη Θεσσαλονίκη, αν και εφόσον το επιτρέψει η υγειονομική κατάσταση, θα σηκώσουν αυλαία. Σημασία έχει πως το θέατρο είναι εδώ. Δηλώνει παρουσία στα “μεγάλα ζόρια” και δημιουργεί το ταξίδι, όποιου θέλει να “εκδράμει” δίχως αποσκευές. Μόνο με ένα εισιτήριο στο χέρι. Άλλωστε, τα μεγαλύτερα ταξίδια τα έκανε πάντα η καρδιά…Καλή Χρονιά!