κείμενο | δημήτρης φραγκούλης */* φωτογραφίες | αρχείο δημήτρη */* επιμέλεια | γιώργος παπανικολάου
το άδειασμα
Στον πυρήνα της δημιουργικής διαδικασίας (χτίσιμο ρόλου ) υπάρχει κάθε φορά μια συγκεκριμένη βάση, ένα συγκεκριμένο σημείο αφετηρίας, που με ωθεί στο να πέσω με τα μούτρα και να δουλέψω. Με τον τρόπο που το βιώνω εγώ, αυτό το σημείο αφετηρίας, θα το τοποθετούσα στο διακαή πόθο μου κάθε φορά, να βρω ένα σοβαρό λόγο για να αγαπήσω τον ηρώα που ενσαρκώνω.
Τα θέλω του ήρωα, ο πόνος του, οι πληγές του, οι αναμνήσεις του, τα εμπόδια του και οι νοσταλγίες του, αποτελούν βασικά δομικά στοιχεία για την ύπαρξη του πάνω στη σκηνή. Και είναι αυτά τα στοιχεία που παράλληλα μου δίνουν και την αίσθηση… ενός γεμίσματος.
Κατά ένα παράδοξο τρόπο, μια παρόμοια αίσθηση παίρνω και από το καθημερινό δελτίο ειδήσεων. Η Υεμένη με τα σκελετωμένα παιδιά με γεμίζει, οι νεκροί στην Παλαιστίνη με γεμίζουν, οι εμφύλιοι με γεμίζουν, οι διάτορες με γεμίζουν. Οι πληροφορίες και κυρίως ο πόνος… με γεμίζουν. Σε σημείο παράλυσης και απραξίας τολμώ να πω….
Τα τελευταία χρόνια, παράλληλα με το γέμισμα έρχεται σαν δεύτερος πόλος , σαν καταλύτης, μια άλλη δύναμη εξίσου έντονη, υπέροχη, σφοδρή, ίσως και…ύπουλη για να συμπληρώσει το παζλ. Ας πούμε ότι αυτή η δύναμη δίνει το παρόν πολύ έντονα, κυρίως μετά από μια κουραστική πρόβα, ή μετά την παράσταση. Ένας γκουρού μετά την γιόγκα του, ίσως την ονόμαζε ζεν. Ενας αθλητής μετά την προπόνηση του, ίσως την ονόμαζε έκρηξη ντοπαμίνης. Εγώ θα το περιέγραφα σαν μια έντονη παρουσία της παύσης, σαν μια κατάσταση όπου πραγματώνεται ο όρος στιγμή. Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, νιώθω τον χρόνο να διαστέλλεται, να με καλωσορίζει μια βραδύτητα και οι αισθήσεις με όλο μου το είναι να γίνονται πιο επιλεκτικές. Είναι τότε που δεν μπορεί να με αγγίξει η παραμικρή ασχημία, και ο πόνος εκμηδενίζεται. Δικτατορία της παύσης και της ομορφιάς. Οι δρόμοι είναι όμορφοι, τα φώτα των αυτοκίνητων είναι όμορφα, οι κινητήρες diesel των ταξί με νανουρίζουν όμορφα, και οι όμορφοι περαστικοί άνθρωποι, ευάλωτοι στην παρατήρηση, με εμπνέουν να πλάθω ιστορίες για αυτούς. Από πού έρχονται , που πηγαίνουν, τι κάνουν με την ζωή τους. Η ομορφιά και η στιγμή… με αδειάζουν. Σε σημείο παράλυσης και απραξίας για να είμαι ειλικρινής….
Μέσα σε αυτό το δίπολο απραξίας, βρίσκω τον εαυτό μου να κάνει κύκλους, χωρίς βεβαία να καταβάλω ιδιαίτερη προσπάθεια για να απεμπλακώ …Δειλία; Συνήθεια; Ένστικτο αυτοσυντήρησης;….Δεν ξέρω. Το ενδιάμεσο φάσμα συμπληρώνεται με καθημερινές ανθυποπεριπτώσεις γεμίσματος και αδειάσματος … για να μην χάνω την φόρμα μου. Και να σας πω κάτι..είναι μια δίκαιη συμφωνία.
Related posts:
έχεις τρεις επιλογές
μικρή εγκυκλοπαίδεια Κυριάκου
Τρεις μέρες, Μία Εποχή
λίγο πριν
έχεις τρεις επιλογές
δύο φορές νεκρός, καμία πεθαμένος