at a glance
Top

ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Εκπαιδευτικά προγράμματα σε φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος «Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση» που περιλαμβάνει την υλοποίηση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, μετά την επιτυχημένη περιοδεία του σε 53 σχολικές μονάδες πέντε περιφερειών της χώρας, συνεργάζεται κατά τη θερινή περίοδο με φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Φορείς όπως Δημοτικές Βιβλιοθήκες, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, κ.ά. συμμετέχουν ενεργά στο πρόγραμμα «Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση» κατά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο.

Η πράξη φέρει τον γενικό τίτλο «Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση» και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο.

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχεδιάστηκε και υλοποιείται το θεατροπαιδαγωγικό – εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Προς την Ελευθερία», που βασίζεται στην ιστορία της εξόδου του Μεσολογγίου, την άνοιξη του 1826. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ράπτη σε συνεργασία με τη θεατροπαιδαγωγό Ιωάννα Λιούτσια.

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προορίζεται το θεατροπαιδαγωγικό – εκπαιδευτικό πρόγραμμα «H Αχίλλειος Πτέρνα Μου», το οποίο σχεδιάστηκε από την σκηνοθέτη-θεατροπαιδαγωγό, Μίτση Μαυρίδου σε συνεργασία με την θεατροπαιδαγωγό Έλλη Κατωδρύτου. Το πρόγραμμα είναι εμπνευσμένο από το επιστολικό μυθιστόρημα “Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς” της Μαρούλας Κλιάφα, απόσπασμα του οποίου εμπεριέχεται στη διδακτέα ύλη του βιβλίου «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α’ Γυμνασίου».

Τα προγράμματα αυτά αποτελούν πεδίο θεατρικής δράσης – δραστηριοτήτων με στόχο την άμεση επαφή των συμμετεχόντων με το θέατρο. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν ρόλους, διερευνούν βιωματικά τις θεματικές του κάθε προγράμματος και εμβαθύνουν σε έννοιες που αφορούν την αλληλεγγύη, τη διαφορετικότητα, την ελευθερία και την αρμονική συνύπαρξη.

Οι φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης στους οποίους θα υλοποιηθούν τα δύο προγράμματα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος είναι:

• Δημοτική Βιβλιοθήκη Ευόσμου (13 & 14 Ιουνίου 2019)
• Δημοτική Βιβλιοθήκη Διαβατών (18 Ιουνίου 2019)
• Παιδική Βιβλιοθήκη Ορέστου (18 Ιουνίου 2019)
• Δημοτική Βιβλιοθήκη Νέας Μαγνησίας (19 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Χαριλάου (19 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Άνω Πόλης (19 & 27 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Σαράντα Εκκλησιών (20 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Κάτω Τούμπας «Γιώργος Ιωάννου» (21 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Σιδηροδρομικού Σταθμού (21 Ιουνίου 2019)
• Παιδική Βιβλιοθήκη Δελφών (25 Ιουνίου 2019)
• Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλοχωρίου (25 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Άνω Τούμπας «Κληροδότημα Στυλιανού Νικολαΐδη (25 Ιουνίου & 2 Ιουλίου 2019)
• «Παιδικά Χωριά SOS», Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός (26 Ιουνίου & 5 Ιουλίου 2019)
• «Μέριμνα», Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (26 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Κάτω Τούμπας (26 Ιουνίου 2019)
• Πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη (27 Ιουνίου 2019)
• Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (27 Ιουνίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Κωνσταντινουπόλεως (27 Ιουνίου 2019)
• Δανιηλίδειος Παιδική Βιβλιοθήκη (28 Ιουνίου 2019)
• «Χαμόγελο του Παιδιού», Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός (3 Ιουλίου 2019)
• Παιδική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας (3 Ιουλίου 2019)
• Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Ξηροκρήνης (10 Ιουλίου 2019)

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις σε 7 Σχολικές Μονάδες της Θεσσαλονίκης, οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης «Δημιουργική απασχόληση μαθητών κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των Σχολείων για εργαζόμενες μητέρες – Καλοκαίρι 2019» και οι οποίες είναι:

1) 19ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
2) 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
3) 4ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
4) 13ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
5) 66ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
6) 41ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
7) 3ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

«ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Σκηνοθέτης
Αλέξανδρος Ράπτης
Θεατροπαιδαγωγός
Ιωάννα Λιούτσια
Οργάνωση Παραγωγής
Χριστίνα Κούτση

ΔΙΑΝΟΜΗ
Γωνιάδου Ηλέκτρα
Λαμπρόπουλος Ανδρέας
Σοφικίτης Γεώργιος

Το – ίσως και όχι τόσο μακρινό – έτος 1825, μία αγέλη σκύλων που κατοικεί στο Μεσολόγγι αρχίζει να καταλαβαίνει πως κάτι περίεργο συμβαίνει. Το φαγητό λιγοστεύει, οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι, ο ουρανός είναι γκρίζος. Κανείς δεν μπορεί να μπει ή να βγει από την πόλη. Οι σκύλοι καλούνται να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις, να χαράξουν τη δική τους πορεία προς την ελευθερία.
Μέσα από τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος προσεγγίζεται η Πολιορκία του Μεσολογγίου και η ηρωική έξοδος των κατοίκων του, από μια διαφορετική από τη συνήθη οπτική, από την οπτική των ζώων – κατοίκων της πόλης. Τα παιδιά υπό την καθοδήγηση των ηθοποιών – εμψυχωτών αναλαμβάνουν ρόλους, καλούνται να πάρουν αποφάσεις, συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της δράσης και προσεγγίζουν “δύσκολα” θέματα μέσα από την ασφάλεια και την απόσταση που παρέχει το φανταστικό δραματικό πλαίσιο.
Στόχος του συγκεκριμένου Εκπαιδευτικού Δράματος είναι η εμβάθυνση σε έννοιες που αφορούν την αλληλεγγύη, τη διαμόρφωση της ατομικότητας μέσα από τη συλλογικότητα, την ειρήνη και την ελευθερία.

«Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ ΜΟΥ»
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σκηνοθέτης
Μίτση Μαυρίδου
Θεατροπαιδαγωγός
Έλλη Κατωδρύτου
Οργάνωση Παραγωγής
Φωτεινή Τσακίρη

ΔΙΑΝΟΜΗ
Κανελλοπούλου Φιλία
Κουσάνα Ζωή
Μενετιάν Αρμάν-Εδουάρδος

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «H Αχίλλειος Πτέρνα Μου» είναι εμπνευσμένο από το εφηβικό επιστολικό μυθιστόρημα “Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς” της Μαρούλας Κλιάφα, απόσπασμα του οποίου εμπεριέχεται στη διδακτέα ύλη του βιβλίου «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α’ Γυμνασίου».
Το πρόγραμμα θα αποτελέσει πεδίο θεατρικής δράσης – δραστηριοτήτων με κύριους στόχους την άμεση επαφή των μαθητών με το θέατρο αλλά και τη βιωματική από μέρους τους διερεύνηση του θέματος της διαφορετικότητας, της σημασίας της ενσυναίσθησης και τελικά της αποδοχής και αρμονικής συνύπαρξης με τον κάθε “άλλον”.