R

e

j

e

c

t

e

d

a

c

t

s

image

100 YEARS: the Movie you‘ll never see

Ο Μάλκοβιτς δε θέλει να δεις αυτή την ταινία ποτέ!

Όχι, δεν έχουμε βαρεθεί να γράφουμε για τον υπέρτατο Τζον Μάλκοβιτς.

Ποιο είναι το καινούργιο του επίτευγμα; Τι περίεργο και πρωτοποριακό έκανε πάλι; Ο Τζον, λοιπόν, μαζί με τον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, αποφάσισαν να γυρίσουν την ταινία που δε θα δούμε ποτέ (εκτός κι αν ανακαλυφθεί το μυστικό της μακροζωίας) Τι εννοώ; Η ταινία ανακοίνωσε το 2015 ότι θα κάνει release το 2115. Άρα, ναι, γι’ αυτό και ο τίτλος της είναι ‘100 YEARS: the Movie you’ll never see’ και είναι η αποθέωση του commercial film, σεναριακό είδος που έκανε τα τελευταία 10 χρόνια την εμφάνιση του σε short films μεγάλων παραγωγών. Ας ελπίζουμε μόνο ότι δε θα είναι μια «φτηνή» τοποθέτηση προϊόντος.

single photo

Η ιδέα είναι μεγαλοφυής από όλες τις απόψεις. Πρώτον, από καλλιτεχνική άποψη, είναι κάτι πολύ πρωτοποριακό για τον κινηματογράφο, καθώς θα μπορούσε να είναι σαν ένα κρυφό «προφητικό ημερολόγιο» που θα κάνει την παρθενική του εμφάνιση το 2115, ενώ έχει γυριστεί 100 χρόνια πριν. Θα μπορούσε να περιέχει καταστάσεις και περιβάλλοντα που το 2115 δε θα κάνουν καμία διαφορά και δε θα φαίνονται σοκαριστικά στο μάτι του μελλοντικού θεατή, κάτι που νομίζω ότι θα το κάνει ακόμα πιο ιδιοφυές. Μπορεί η ταινία να έχει περιεχόμενο που να απευθύνεται μόνο σε παροντικούς θεατές. Βέβαια, αν ισχύει το πρώτο, παύει να είναι πρωτοπορία για τους μελλοντικούς θεατές, υπάρχει δηλαδή ο κίνδυνος να είναι κάτι σαν ντοκιμαντέρ και το μοναδικό της ενδιαφέρον να είναι όλο αυτό το παιχνίδι των 100 χρόνων. Ο Μάλκοβιτς, πάντως, λέει ότι η ταινία διαδραματίζεται στο παρόν... ποιο παρόν όμως; Το τώρα ή το τότε; Μήπως είναι κι αυτό ένα τρικ για να μας στρέψει αλλού την προσοχή;

single photo

Μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε απολύτως τίποτα για την πλοκή, το θέμα, το full cast και άλλα πολλά που καλύπτονται κάτω από τη σκιά του δεύτερου βασικού λόγου που καθιστά την ταινία genius. Οι διαφημιστικοί λόγοι. Καταρχάς, όλο αυτό, όπως λέει και ο φίλος Μάλκοβιτς, ξεκίνησε από την προσέγγιση γνωστής εταιρίας πεπαλαιωμένου κονιάκ 100 χρόνων. Αυτό θα το καταλάβετε και από τα teaser της ταινίας. Τα teaser, λοιπόν, είναι διαφορετικές προσεγγίσεις του μέλλοντος. Είναι το μέλλον όπως το φαντάζονταν στα 50’s , με φουτουριστικά, το άλλο είναι το παράγωγο σύγχρονων υπολογιστών με ιπτάμενα αυτοκίνητα και μπλε λάμπες παντού, το άλλο διαδραματίζεται, με ακριβώς την ίδια πλοκή, σε ένα back to the nature (επιστροφή στην φύση) φόντο όπου όλα μοιάζουν λίγο κατεστραμμένα. Επιλογές υπήρχαν πολλές, λέει ο Μάλκοβιτς. Φυσικά, όλοι ξέρουμε ότι η ταινία, εκτός από μια καλή διαφήμιση της εταιρίας ποτού, θα σπάσει το box office και αποτελεί μια πανέξυπνη επένδυση... με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρχουν σινεμά σε 100 χρόνια και χωρίς να έχουν σκεφτεί οι παραγωγοί της ταινίας ότι η έβδομη τέχνη είναι συνεχώς εξελισσόμενη, όπως και ο τρόπος που βλέπουμε ταινίες.

single photo

Έτσι λοιπόν, με τον Ροντρίγκεζ να μας λέει ότι είναι “emotionally charged” και να είναι έτοιμος να βάλει τα κλάματα από τη χαρά του, το λικεράκι να φτιάχνει ατμόσφαιρα και να παραχωρεί ένα μεταλλικό εισιτήριο για την πρεμιέρα της 18 Νοεμβρίου 2115 σε όσους το αγοράσουν, και τον Μάλκοβιτς να φάσκει και να αντιφάσκει για την ταινία, το μυστήριο, η ανυπομονησία και η πίκρα μας που δεν θα τη δούμε ποτέ, μέρα με την μέρα μεγαλώνουν και ήδη κυκλοφορούν στο ίντερνετ υποψίες και εκδοχές που προσπαθούν να προβλέψουν τον απρόβλεπτο σεναριογράφο της ταινίας, Τζον Μάλκοβιτς.

single photo

κείμενο | εύη μίνου
επιμέλεια | αλέξανδρος κόγκας + τάσος θώμογλου