image_alt_text image_alt_text

Κανελόριζα: Σα γλυκό κουταλιού

Στην παράσταση ‘Κανελόριζα’, με φωτογραφίες από τη γενική πρόβα

Μια παράσταση – performance με επίγευση νοσταλγίας για το χθες και ελπίδας για το σήμερα.



_Παραδοσιακός ήχος μέσα από εξαιρετικούς φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς, λόγος ποιητικός, κείμενα πρωτότυπα και τρεις χορευτές στα δωμάτια του Μπενσουσάν Χαν, κτισμένο από το 1917, στην πλατεία Εμπορίου στα Άνω Λαδάδικα, μας φέρνουν στο νου μνήμες, εικόνες και μυρωδιές από τον κύκλο της ζωής πολλών Ελλήνων των προηγούμενων δεκαετιών.
Η Κανελόριζα είναι μια παράσταση που προέκυψε μέσα από τη συνεργασία δυο ομάδων της πόλης (SourLiBooM & Kontakt Ensemple) με διαφορετική ματιά για τα καλλιτεχνικά δεδομένα, εστιασμένη στον πειραματισμό και τη δια-καλλιτεχνική έκφραση και συνεργασία πάνω στην ίδια ιδέα. Αυτό που ο θεατής παρακολουθεί, είναι πολλές αφηγήσεις μέσα σε μία. Παραδοσιακά τραγούδια, ποιητικός λόγος, σωματικές ιστορίες και ήχοι, μαζί με μυρωδιές μιας άλλης εποχής που είναι όμως τόσο κοντά μας, σχεδόν μπροστά μας, δίπλα μας, εκφράζονται και αποτυπώνουν μια ανθρώπινη κραυγή επί σκηνής.


image01

Η γέννηση και ο θάνατος, η χαρά και η λύπη συνυπάρχουν γύρω μας και μέσα μας. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτά τα δίπολα όσο και να θέλει να σπάσει τις αντιθέσεις. Η μάνα, ο πατέρας, η αγαπημένη, ο ναυτικός, ο ξενιτεμένος, τα ένστικτα μας που καραδοκούν τη στιγμή για να εκφραστούν, όλα μέσα στα 5 δωμάτια του Μπενσουσάν Χαν, συνθέτουν αρχετυπικές μορφές και αποτελούν τους βασικούς ταξιδιώτες αυτής της παράστασης. Ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί και ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα της Κανελόριζας, καθώς αποδίδει αισθητικά την ατμόσφαιρα και το άρωμα μιας άλλης εποχής σε συνδυασμό με το σήμερα. Ο θεατής ακολουθεί τους ήχους και τα σώματα από δωμάτιο σε δωμάτιο και παρακολουθεί και περισυλλέγει τα θραύσματα της μνήμης.


image01

Το παραδοσιακό μοτίβο στους ήχους, η εξαιρετική φωνητική επεξεργασία των δημοτικών τραγουδιών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και τα κουστούμια των συμμετεχόντων συνθέτουν το περίγραμμα της παράστασης για να απογειωθεί με τα κείμενα της Αναστασίας Γκίτση και της Βαλεντίνας Παρασκευαϊδου και τους κινησιολογικούς σχεδιασμούς των χορευτών.


image01

Ένα παιδί γεννιέται, η γιορτή για τον ερχομό του στο σπίτι ξεκινά από το δρόμο, όλοι μαζί ακολουθούν τους οικοδεσπότες. Στο κεντρικό δωμάτιο ένα τραπέζι, τρεις γυναίκες, όλοι κάτι ετοιμάζουν. Ψυχή και σώματα ενηλικιώνονται, κανείς δε ξέρει τη συνέχεια, η βάσανος της αγάπης, έρωτας, και απομάκρυνση από την πατρική εστία, απαγόρευση, αποχωρισμός κι η θάλασσα…
«Τ’ ακροδάκτυλά μου καμία ακτή/ καλή μου καμιά ακτή/ καλή μου δεν ορίζουν/ παρεκτός του κορμιού σου το περίγραμμα.» Προσμονή, ο κίνδυνος, θάνατος και πάλι ζωή, πάλι απ’ την αρχή.


image01

Το κείμενο «ΠατριδΑγνωσία» αποτελεί ένα βασικό κειμενικό κορμό που πλαισιώνει με λόγο τα δρώμενα και τα τραγούδια. Μια βαλίτσα και ένα αέναο φευγιό προς κάτι άγνωστο, καλύτερο ή χειρότερο, κανείς ποτέ δε θα μάθει. Κι όμως ανοίγεις συνεχώς τις βαλίτσες, τις γεμίζεις και τις αδειάζεις, αδειάζεις την ψυχή σου για να γεμίσει με τα καινούρια. Το ταξίδι σου έμαθε πολλά κι ο αποχωρισμός ακόμα περισσότερα.
Η Κανελόριζα εύστοχα προτείνει μια σύνθεση καλλιτεχνικών στοιχείων που δημιουργούν έναν καμβά, πάνω στον οποίο αποτυπώνονται η Μνήμη, ο Έρωτας και ο Αποχωρισμός ως βασικές έννοιες του ελληνικού παρελθόντος που ηχούν παράξενα μέσα μας μέχρι και σήμερα.


INFO:

Σύλληψη/ σκηνοθεσία: Σμάρω Πλατιώτη
Κείμενα/ ποίηση: Αναστασία Γκίτση
Σκηνικά / Κοστούμια/ Μάσκες: Λίζα Ψωμιάδου
Μουσική διδασκαλία: Βασιλική Αλεξίου, Γρηγόρης Πυριαλάκος
Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Δίγκα
Φωτιστικός σχεδιασμός: Κέλλυ Εφραιμίδου
Φωτογραφίες βίντεο: Σμάρω Πλατιώτη, Απόστολος Καρουλάς
Κατασκευές: Μπάμπης Πεΐδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Παπαχρήστου
Εμφανίζονται: Βασιλική Αλεξίου, Αναστασία Γκίτση, Αναστασία Δίγκα, Κωστής Κώτσος, Ματίνα Νούτσου, Γιώργος Πανόπουλος, Γρηγόρης Πυριαλάκος
Εδέσσης 6, Άνω Λαδάδικα
Σάββατο και Κυριακή, έως 15 Μαρτίου
Είσοδος 10 ευρώ, προπώληση 8 και ανέργων 5 ευρώ
Τηλ. 2314011584

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα για την παράσταση από το Δελτίο Τύπου, εδώ.



Προσμονή, κίνδυνος, θάνατος και πάλι ζωή, πάλι απ’ την αρχή.