image_alt_text image_alt_text

Οι μικροί επιστήμονες και τα… lego

Μια μικρή αποτίμηση του δεύτερου μαθητικού διαγωνισμού ρομποτικής

Ο συντονιστής ελέγχει το μικρόφωνο,



-1, 2….1, 2….είμαστε έτοιμοι… Καλωσορίσατε στον δεύτερο διαγωνισμό ρομποτικής που διοργανώνεται από την eduact. Το θέμα βέβαια που ασχοληθείτε φέτος είναι <> και έχετε εντρυφήσει σε αυτό αρκετούς μήνες. Ποια θα είναι η καλύτερη ομάδα φέτος;


image01

Αμέσως τα παιδιά, σαν να τα διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα, αρχίζουν να φωνάζουν το όνομα και συνθήματα της ομάδας τους. Μέσα στο Πλανητάριο επικρατεί πανδαιμόνιο. Έχουν δηλώσει συμμετοχή πενήντα ομάδες από όλη την Ελλάδα. Ακούμε συνθήματα για ομάδες από τη Ρόδο, την Κομοτηνή, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο και από άλλες πόλεις που δεν συγκρατήσαμε. Όλη η Ελλάδα μια γροθιά. Παιδιά δημοτικού, διαφορετικής καταγωγής που ήρθαν να παλέψουν όλα για τον ίδιο σκοπό. Να υποδείξουν διαφορετικές προσεγγίσεις για το σχολείο του μέλλοντος όπως αυτά το ονειρεύονται, προτείνοντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και διδασκαλίας.


image01

Οι ομάδες αξιολογούνται σε τέσσερις κατηγορίες. Αρχική είναι οι core values, δηλαδή οι αξίες της ομάδας. Δίνεται, με άλλα λόγια, μεγάλη αξία στη συνεργασία, τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή, βελτιώνοντας έμμεσα τη συμπεριφορά των μικρών ερευνητών. Αξιολογούνται επίσης στο robot game και το robot design. Είναι παράξενο που μαθητές δημοτικού κατασκευάζουν robot από lego και στη συνέχεια με τη βοήθεια του μικρού τους εξαρτήματος καλούνται να ολοκληρώσουν κάποιες δοκιμασίες. Το γεγονός αυτό απαιτεί έμπνευση, φαντασία αλλά και γνώση. Ρωτάμε τα παιδιά αν η μελέτη και κατασκευή του robot ήταν χρονοβόρα διαδικασία και όλα χωρίς να το σκεφτούν απαντάνε θετικά.

«Τους τελευταίους μήνες δουλέψαμε άπειρες ώρες μαζί με τη δασκάλα μας, αλλά δεν το μετανιώνουμε γιατί μάθαμε πάρα πολλά», μας απαντάει ένας μικρός και τρέχει να προλάβει την υπόλοιπη ομάδα του, καθώς έχουν να εξεταστούν στην τέταρτη και τελευταία κατηγορία του διαγωνισμού: το project. Εδώ προτείνουν την δική τους προσέγγιση σε ένα μάθημα, σχεδιάζοντας τη διδασκαλία και τις πρακτικές που την ακολουθούν.


image01

Ο διαγωνισμός διεξάχθηκε στις 7-8 Μαρτίου και ήταν και οι δύο μέρες γεμάτες δημιουργία, καλλιέργεια, έμπνευση, φαντασία και έρευνα. Οι μικροί επιστήμονες συνεργάστηκαν για να πετύχουν το καλύτερο και το προσέγγισαν σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό που προκάλεσε πολύ καλές κριτικές για τους διοργανωτές ήταν το γεγονός ότι όλες οι ομάδες βραβεύτηκαν με κάποιο έπαθλο σε διάφορες κατηγορίες, τονώνοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους. Μεγάλοι νικητές του F.L.L αναδείχτηκαν τελικά οι robomasters που, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, διακρίθηκαν σε όλες τις κατηγορίες. Εμείς να τους ευχηθούμε να διακριθούν και στον παγκόσμιο διαγωνισμό που θα διεξάγει στην Αμερική, αλλά και να μην χάσουν ποτέ την όρεξη για γνώση.



...Οι μικροί επιστήμονες συνεργάστηκαν για να πετύχουν το καλύτερο και το προσέγγισαν σε πολλές περιπτώσεις....